петък, 7 септември 2007 г.

Мъжете не са това, което бяха

През 50-те години на миналият век образът на мъжа се изчерпваше с ролята му на закрилник на жената. Тогава те използваха единствено два козметични продукта- сапун и афтършейф с високо алкохолно съдържание.

В началото на 70-те на миналият век в резултат на феминисткото движение, мъжът стана по-самотен и започна да обръща повече внимание на външността си. Той започна да употребява по-подходящи за кожата му балсами и да се грижи повече за тялото и фигурата си.

Но истинската революция в мъжкото мислене настъпва през 90-те години на миналият век, а лайфстайл списанията налагат мъжа-"Метромен". За килограмите и за тъмните кръгове под очите вече не се притесняват само жените. Днес "метромен" означава по-скоро мъж, който полага извънредни грижи за тялото си - епилация, маникюр и педикюр, сложна прическа, понякога грим - и използва дрехи и аксесоари, които доскоро също са били изцяло запазена територия на дамите. Ако пък задълбаем в психологическите проявления на понятието, можем да стигнем до извода, че явлението "метромен" е не само в естетическата и лайфстайл сфера, а е и опит чрез употребяване на продукти, присъщи на дамата, тя да бъде разбрана от мъжа по-добре и в детайли.

По наблюдения на пазара за козметика, мъжете все по-често се замислят за крема си за лице без това да навреди на мъжествеността им. Така че защо да не започнат да поддържат външността си както го правят жените?

Мъжете с приятен външен вид получават по- високи заплати и са предпочитани както за бизнес партньори, така и за събеседници. А и жените започнаха да харесват мъже, който полагат грижи себе си и изглеждат добре.

Няма коментари: