събота, 8 март 2008 г.

Gucci ще стане още по-луксозна марка

Групировката "Gucci" ще се концентрира още повече върху лукса въпреки общата финансова криза в света.
През февруари групата откри най-големия си магазин в света. Той се намира на Fifth Avenue в Ню Йорк.

Това е първият магазин в света, който носи подписа на 35-годишната креативна директорка на марката Фрида Джанини.

Специално за бижутата с марката си групата създаде "магазин в магазина". Той е на три етажа и има отделен вход.

"Gucci", чието седалище е във Флоренция, приключи миналата година с 3,8 милиарда евро приходи от продажби. Това означава 14,9% повече от предишната година.

Според главния изпълнителен директор на "Gucci" Марк Лий продажбите са се увеличили с 11 на сто през 2007, в сравнение с 2006 г.

Само в Съединените щати групата е регистрирала през миналата година ръст от 14,7 % в продажбите си.

Според Марк Лий целта на групата е да наблегне още повече върху суперлукса. "Gucci" гледа усилено и към Далечния Изток. В Китай например тя има вече 16 магазина, докато през 2004 г. те бяха 4.

През 2008 г. ще станат 4 и магазините в Индия. "Gucci" стъпи дори във Виетнам. Групата има намерение да подсили присъствието си в Източна Европа, най-вече в Прага и Будапеща.

35 на сто от продажбите си днес "Gucci" осъществява в Европа.

Въпреки че луксозни марки като "Bulgari" и "Armani" се насочиха и към хотелиерския бизнес, "Gucci" ще продължи да се концентрира най-вече върху основния си бизнес - кожени изделия, облекла и бижута.

Групата "Safilo" има лиценз за производството на часовници с марката "Gucci", а "Procter & Gamble" - за парфюми.

Няколко са марките в рамките на групировката "Gucci", но "Bottega Veneta" се смята за топа в лукса сред тях.


prontosofia.com

Няма коментари: